torsdag 5. juli 2012

Dyreparken Kristiansand - solbrent

Ja i dag har jeg vert i dyreparken, jeg skulle liksom prøve å få filme litt så det ble ikke mer en ca 50 bilder. Noen av de ble ganske bra, kjempe mange fine dyr i dyrehagen. Men det som er tingen er at jeg ikke er vandt med å bruke filmkamera, så jeg kommer nok til å bruke litt tid på å få fikset filmen før jeg legger den ut, eller kanskje jeg ikke får det til i det hele, og da kommer den ikke ut. Er ganske sta så den kommer sikkert etter hvert.



Den første avdelingen vi var på var noe så tøft som savannene og Afrika. Vi så på sjiraffer, sebraer, struts og mye annet, når vi gikk litt videre kom vi til noen slike små søte du ser over, surikater blir de kalt. Veldig morsomme dyr, det var to stykker med tre barn, foreldrene satt vakt mens barna leker, filmet dem da de lekte så forhåpentligvis kommer dere til å se mer av disse. Under her er kenguruer, en av de var hvite, de skal egentlig være brune med rødskjær, sånn som håret mitt, men denne var jo litt spesiell.



Så gikk jeg og mamma opp til "Nordisk villmark" der vi så blant annet en gaupe som lå å sov bare 3 - 4 meter ifra der vi sto, så så vi en flokk med ulver, men den tok jeg ikke bilde av, har de på film. Blir spennende å se om jeg får til denne filmen nå da. Når vi gikk fra ulvene kom vi til Kardemommeby og så når vi gikk videre for å finne løvene fant vi en sti som gikk gjennom et område der disse søtingene over gikk på, ed var bare meter fra veien og det var ikke noen gjerder mellom meg og dem. Hun som passet dem fortalte at når det var foring kunne de klappe denne bukken her under, jeg stod bare ca en meter ifra den, men den var ikke så interessert når jeg ikke hadde noe annet en et kamera.



Etter hvert kom vi oss til løvene. Og over her er den som stod på utstilling på steinen, den er levende altså, men den stod så fint der oppe og viste seg frem. Tror de hadde fire ho løver og en hannløve. Under her ser du de søskenbarnet mitt hadde ansvaret for når hun jobbet i dyreparken, men jeg tror de må ha lekt noe veldig i natt for de lå å sov alle sammen, i slike små klynger på 2 - 4. Kjempe søtt.



Yo krokkiss, jeg er bestevenn med en dvergkrokodille! Er ikke disse søte vel? De lå akkurat sånn kjempelenge, var litt flere skilpadder innenfor gjerdet, men syns disse to kameratene var skjønne. Under her vet jeg ikke helt hva er, men la nå på det bildet.



I dag ha deg vert veldig bra med sol og jeg har rukket å bli solbrent på store deler av kroppen, der jeg ikke er solbrent er jeg fortsatt kritt hvit. Er ikke noe glad i føtter, syns egentlig at det er en ganske så stygg kroppsdel, men sandalene mine hadde laget et slikt morsomt mønster, eller det var vel heller solen som laget det. Nå skal jeg se litt på den filmen, jobber litt med det i morgen også, ikke vent på den, bare kos dere med den når den kommer, skal hente hunden min nå om bare to dager og når jeg kommer hjem er det full jobb, blir ikke mye tid til blogg, bilder og film akkurat nå, men jeg skal gjøre så godt som jeg kan.

AU.ICA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar