onsdag 4. juli 2012

Kristiansands tur - jordbær og tur til Vegårshei

På mandags kvelden kom vi endelig frem til Kristiansand etter MANGE timer i bilen. Vi lette mye på kartet og kjørte litt feil, endel klaging fra småsøsken, men ellers en grei tur. Vet ikke hvor på kartet dette bildet er, tok bare et random bilde av kartet.


I går tok jeg meg en tur ut i hagen om morgenen og tok litt bilder, av en eller annen grunn våknet jeg klokken halv 9. Vi skulle egentlig i dyreparken, men det regnet så den turen ble utsatt til i morgen (torsdag). Og vi dro på IKEA. Det kommer kanskje litt om hva jeg kjøpte når jeg kommer hjem, men vi har pakket alt det inn i bilen nå, egentlig bare slike praktiske ting til å ha på hybelen til høsten.



Når vi er i Kristiansand bor vi med tanten min, og hun er egentlig litt lik på tante når det gjelder blomster og hage, hun elsker det. Hun bruker endel tid i hagen ja, og det ser en, hun har mange fine blomster. Hagen deres og bryggen skilles kun av med et hvitt gjerde, onkelen min har et båt verksted her inne i bokten. Kjempe koselig stort hus og stor hage. Et skikkelig Sørlandsparadis.



Tante har og en liten jordbæråker på muren, jeg og gutten til søskenbarnet mitt spiste oss noen gode der ja. Her nede på Sørlandet er søskenbanene mine endel eldre en meg, de er over 30 alle. og har fått unger selv alle tre. Derfor er det litt ekstra koselig i være her, de er jo så små, de har tilsammen 4 og den eldste er ca 3 år.


Denne hunden her er det søskenbarnet til mamma som eier, og der de kommer fra kaller de dette en bissje. Han er bare litt over 1 år, og jeg tror ikke jeg har sett en hund som er så glad i eieren sin. Vi har nemlig vert på Vegårshei i dag, der bestemor (mor til mamma) er fra og møtt slekt. Kjempe koselig, skulle jo tro alle slapp alt og kom for å møte oss, det var 13 til middag og ca 25 til kaffe. Tror alle var over 50, men koselig likevel. I morgen skal vi i dyreparken, det kommer bilder og slikt fra det om ikke så altfor lenge, sikkert i morgen kveld.

AU.ICA

3 kommentarer:

  1. Super fine bilder !!!

    SvarSlett
  2. Så fine bilder :D eg og vil ha jordbææær <3

    -crhistinebooe

    SvarSlett
    Svar
    1. Tihi, takk, jaaaa, det er kjempegode, solsøte jørdbær :) <3

      Slett