tirsdag 25. september 2012

Bergenstur - tattoo " the bird cage"

Ja jeg vet det er kjempe lenge siden jeg ikke har blogget på lenge, men det er bare en grunn til det. blogspot virker ikke i Chrome ( den nettleseren) jeg egentlig bruker, og den andre nettleseren jeg har er så treg at jeg ikke kan laste opp bilder uten at hele greiene klikker. Men nå har jeg lastet ned en ny nettleser (Opera) og den ser ut til å virke greit.


Som sikkert noen av dere har fått med seg har jeg vert i Bergen i helgen. Jeg var å besøkte to venninner av meg som nett har flyttet dit. Jeg tok hurtigbåten opp på fredagen etter skolen og var der til søndag. Mens jeg var der rekte jeg å kjøpe litt klær, ta tattooen min (<3 <3 <3), hatt en liten innflytningsfest, møtt noen nye mennesker og hatt det kos med venninnene mine.


Det var strålende vær i Bergen i helgen, blå himmel og sol. Men ja, dere er vel ikke sånn super interessert i været rekner jeg med. Ble jo to-tre fine bilder av denne dammen som er midt i Bergen da. Over her ser dere han som tok tattooen min. Han heter Marcello, han er Billedkunstner og tatovør. Spesialitetene hans er Custom tattoo, Black and Grey, Portrett, Realisme.


 Det var den ene venninnen min som bestilte time til meg. Det eneste jeg viste var at jeg skulle ta den på "Bergen Ink Senter" klokken 11 og at han hadde fått bildet mitt. Når vi kom, fikk jeg hilse på Marcello og han hadde laget en "ny" tegning til meg. Det er jeg superfornøyd med. Jeg likte veldig godt den jeg hadde gitt han på bilde, men den han hadde tegnet til meg var enda finere, den hadde flere detaljer.


Marcello var veldig hyggelig, dette er min første tattoo og han var veldig beroligende og fortalte meg at de fleste trodde det var vondere en det egentlig var. Det hadde han helt rett i. Jeg hålt på å besvime en gang, men det hadde med at jeg hadde så lavt blodsukker å gjøre ikke at det var vondt eller noe. Så jeg anbefaler at dere spiser før dere tar tattoo. Ta gjerne med noe søtt å drikke mens de holder på. Jeg drakk litt brus og da gikk det over.


Som sagt syns jeg ikke det var spesielt vondt, det sve litt, men det må en jo nesten forvente når en tenker over hva en tattoo egentlig er. Etter vi hadde vert å fått meg merket for livet gikk vi på byen en tur, vi handlet litt klær og tok oss en tur på en kafe og fikk i oss litt koffein. Det trengs innimellom.


Jeg må bare avslutte med at det ikke uroer med det minste at denne skal være på kroppen min hele livet. Jeg elsker den av hele mitt hjerte og den betyr utrolig mye for meg. Jeg er veldig glad jeg har fått tatt den og at den alltid skal være en del av meg. Jeg har fått mange fine kommentarer på tattooen. Av en eller annen grunn syns jeg tattooen min måtte ha et navn så jeg kalte den for "the bird cage" altså "fugleburet".


Jeg tror jeg hadde angret om jeg ikke hadde gjort det. Og mitt tips til deg som vil ha en egen tattoo. Gjør det! For all del gjør det! MEN IKKE FØR DU ER SIKKER ! Jeg fant denne for 4 år siden. Jeg var/er 100 % sikker på at dette er et merke jeg vil bære hele livet.

AU.ICA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar