tirsdag 16. oktober 2012

Gårsdagen - Til Ungdommen - Pannelugg

I går hadde jeg en fin første dag etter høstferien var slutt. Vi hadde litt undervisning først på dagen, sosiologi og media, der etter så vi filmen "Til Ungdommen" og til slutt hadde vi gym hvor jeg sprang tolvtest. 

 

Filmen "Til ungdommen" er en dokumentar film. Den er vel verdt å se. Filmen viser  hvordan ungdommen i Norge påvirker samfunnet, hvor vi står og hva vi representerer. Vi følger fire ungdommer i dere hverdagsliv og lærer av hva de gjør. Omtrent midt i filmen går bomben i regjeringskvartalet, noe som ikke var planlagt. Det som skjedde denne sommeren preget selvfølgelig filmen i veldig stor grad. Filmen skulle egentlig handle sentralt om skolevalgene, men fokuset var til de grader forandret, men vi ender likevel på skolevalget på slutten. 

Det er en sterk film, jeg anbefaler den i høyeste grad. Men advarer mot sterke scener og fortellinger, til dømes den scenen der Johanne forteller om hva hun opplevde på utøya, bare 3 dager etter at hun var der. Hun så ABB i øynene, hun og venninnen kom seg bort i en båt. Hun sitter igjen med minnene, hun var vitne til drap, hun trodde hun skulle dø. God informativ film, anbefaler, men advarer også.
 

Ja, fra film til noe helt annet jeg gjorde i går, jeg klippet meg. Nå har jeg fått tilbake panneluggen min, lar sidecuten vokse ut igjen. Nå har jeg time dere, media, faktisk et av de fagene jeg liker best. Hvilke fag liker du best? Hva gjorde du i går eller hva skal du i dag? Kos dere videre med denne dagen kjære lesere.

AU.ICA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar