mandag 17. desember 2012

hjemmelaget pepperkakehus

Jeg har da i dag hatt heldag i norsk, så gikk jeg en venninne og en kompis av meg ned på eid, vi kjøpte litt julegaver og spiste middag på en av restaurantene her jeg bor. Etter vi hadde vert der gikk vi enda litt mer rundt, lette etter ferdige pepperkake vegger og tak for så å bygge et hus men vi fant ikke. Derfor laget vi et selv, kompisen min er kok så han fikset dette!



Vi rotet mye på kjøkkenet, melis overalt! Men gøy var det, vi laget fire små hus og pyntet litt vanlige pepperkaker i tillegg. Grønn, rosa og blå melis ♥ Jada.



Jeg brukte slike strimler og tapetserte vegger på huset. Nonstop på noen vegger og seigmenn selvfølgelig, hadde mye til overs, og spiste nok litt for mye godteri ja, ble kvalm på hele greia. Men nå har jeg vertfall to fine pepperkakehus i stuen min.



Pepperkakehuset ble etter hvert litt perverst fordi vi liksom ikke sluttet å pynte når det var fint, vi holt på ganske lenge og ja, det endte med at Kåre tok glitter lim/penn over hele greia. Ja, for å si det sånn, tror nok ikke det er helt trygt å spise.


Nå har jeg,  hunden min og Kåre vert ute å gått tur. Deilig å endelig komme inn igjen i litt høyere temperatur selv om det var veldig koselig og sosialt å være ute. Her er forresten ikke så varmt. Er trøtt så jeg skal snart legge meg å sove tenker jeg. Natta bloggen!

AU.ICA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar