lørdag 16. mars 2013

hjemmelaget såpe - kos - former - barn

Ja i dag/kveld har jeg laget hjemmelaget såpe. Det var kjempe koselig, søstrene mine på fem og syv var ut og inn av kjøkkenet å hjalp meg med å velge farger. Det å lage såpe er på mange måter et koselig tidsfordriv, jeg har også gjort endel lekser, men deilig å slappe skikkelig av i helgen å drive med en rolig, kreativ aktivitet.

  


Jeg pakket frem alle formene og søstrene mine valgte tussi, tigergutt og nassenøff, jeg lagde også åtte hjerter. Det er ikke så veldig vanskelig å lage såpe, men det krever litt tålmodighet og kreativitet. En bruker en type sopebase, smelte den, så tilsetter en farge og duft og heller det i former, så er det bare å vente til det stivner igjen.



Det ble da  en blå tussi, en gul nassenøff og tigergutt, hjerter som var delte i rosa og gul, skulle egentlig være rød, men hadde ikke i nokk farge. Syns likevel de ble fine, type søte, mye farger. De førene og sånn er diverse en kan ha i såpen.



Er super fornøyd med dagens såpe produksjon, dette anbefales, er en super koselig gave eller også til å ha selv. Også veldig kos å lage. Ha det kjekt med å lage såper folkens! Blogges.

AU.ICA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar