torsdag 4. april 2013

Påskeferie - Vår !!

Det er veldig mange som publiserer mye i feriene, det pleier vel egentlig jeg også å gjøre, men denne ferien har jeg hatt så mye å gjøre at siste innlegget mitt var vel dagen før vi fikk ferie. Så da tenkte jeg at jeg kunne fortelle dere hva det var jeg har gjort på i ferien min da. 

Første lørdagen i ferien var jeg på dans med Vassendgutane, det kostet litt, men det var verdt det, kjempe artig. Det var en skikkelig bygdefest, med allsang og "chåkfolt" dansegolv. Vi danset og hadde det veldig gøy. På grunn av at det var så mange folk der krasjet vi like mye som vi danset. Men likevel verdt pengene.


I går var jeg ute å tok litt bilder av at våren er begynt å komme til vestlandet. Så alle bildene i dette innlegget er der i fra. Bildet over er tatt rett utenfor huset vår, et av trærne har begynt å få vårtegn. Ukedagene i ferien var jeg med småsøsknene mine, jeg bor på hybel og det er derfor både gøy og koselig å være sammen med dem. Vi har lekt med dukker, tegnet, øvd på å rekne og skrive (de er syv og fem år), gått tur med hunden og mye annet gøy.

Vi gikk også på fjellet en av dagene og i fjøren en annen dag, når vi var i fjøren fikk jeg to steiner som jeg skulle slå sammen, dette var instrumentet mitt, vi lagde band, og søstrene mine sa jeg var veldig flink på mitt instrument, altså stein slåing. På fjellet tok jeg også noen bilder men dere kan sjekke noen av dem ut på facebooksiden min HER. Bildet under her er utsikten fra stuevinduet i går etter jeg kom hjem fra tur med hunden min.


Jeg hadde nesten leksefri ferie. Det var kjempe deilig og jeg fikk mye tid til å være sammen med søstrene mine. I dag hadde vi elevstyrt dag, så det var enste den jeg måtte forberede i ferien. Jeg fikk kapittel 16 med læreren min før ferien så da leste jeg gjennom det sånn at jeg kunne svare på alle eventuelle spørsmål, jeg lagde power point presentasjon av innholdet i kapittelet, laget oppgave ark og gruppeoppgaver til klassen jeg skulle ha. Det tok sin tid å gjøre alt klart, men jeg syns alt i alt at dagen i dag har vært veldig gøy og lærerik. Jeg håper klassen jeg hadde undervisning for lærte noe, og at de ikke syns jeg var altfor teit!

Haha, tror ikke det da. Ja, bildet under her er av snøklokkene vi har i hagen her med hybelen min. Snøklokker minner meg alltid om mamma, hun elsker snøklokker, tror det er blåklokker som er yndlings blomsten hennes da, men likevel. Jeg også liker snøklokker, de minner meg på at der er vår, nå er det slutt på snø og den kalde tiden. Det skal bli så deilig nå når det blir litt varmere i været og jeg ikke fryser vettet av meg om jeg går med kjole en dag.


Den andre lørdagen i påskeferien var jeg og søsteren min også på dans, på Stadt på noe som heter for Furebuda. Da var det lokalkjente som spilte, jeg danset ikke like mye denne kvelden men det var sosialt og veldig gøy. Vi var ute til ca halv tre og i seng i tre tiden om kvelden, så da klarte jeg å snu døgnet mitt..

Jeg var på jobb på søndag, kveldsvakt, og på mandagen var jeg en tur over fjellet og besøkte min oldemor, jeg har et veldig spesielt eller godt forhold til henne, hun bodde med oss frem til jeg var åtte år og jeg er selvfølgelig veldig glad i henne. Hun er 73 år eldre en meg, men vi har helt lik humor og vi har en helt spesiell kjemi.


Bildet over er tatt i Malakoff. Når jeg var ute å gikk tur i går så jeg flere plakater om at det skulle være sirkus her, jeg blir nok ikke å gå, men det er et fantastisk barndomsminne. Jeg var alltid og er for så vidt fortsatt veldig glad i sirkus, spesielt hestene og elefantene, men også de elegante danserne, og de grasiøse linedanserne. Viss jeg får barn skal jeg definitivt ta dem med på sirkus og vise dem lykken i livet. Håper dere likte innlegget, min oppdatering av høstferien. Blogges!

AU.ICA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar