lørdag 4. mai 2013

våt vår - mai - gravemaskin - vinkling - kontrast

I går var jeg og hunden ute å gikk tur, jeg tok med meg kameraet mitt, tenkte at jeg kanskje skulle fått tatt noen bilder slik at jeg fikk blogget igjen. Det er en stund siden jeg har blogget, har egentlig ikke noen god unnskyldning heller, det har vert endel på skolen, jeg har vært på jobb og så har jeg funnet en ny serie, det er seriøst den beste serien jeg har sett. Touch heter den, anbefaler den virkelig! Jeg har da sett hele sesong 1 og alle de episodene som er kommet ut av sesong 2. Kjempe bra, bare helt utrolig, sjeldent jeg er så entusiastisk over en serie, men den er bare så bra.


Hver gang jeg har gått forbi huset til naboen har jeg tenkt at jeg ville ta bilde av dette treet. Det er bare utrolig fint, nå var blomstrene litt regnvåte men syns de er nydelige likevel. Det er et slikt tre som blomstrene kommer på bar kvis, så kommer bladene når blomstrene er ferdige. Nydelig.


Jeg og hunden gikk langs fjorden og tok bilder, jeg har tatt endel bilder av vannet før, men her ville jeg prøve å skape kontraster, så sjøen, fjellet og himmelen er veldig lyse og i kontrast med naustet som her er farget og forholdsvis mørkt. Ved å øke kontrasten i bildet kom treverket bedre frem, og når jeg minket høglyset fikk jeg en finere linje mellom taket og himmelen.


Jeg la faktisk ikke merke til det når jeg tok bildet, trodde disse blomstrene bare var lyse lilla, men nå når jeg la bildet inn på dataen min så jeg at de har et mørkelilla mønster på innsiden av kronbladene.


Jeg har tenkt på å ta et sånt bilde flere ganger, så nå måtte jeg benytte sjansen, syns det er en morsom måte å bruke vinkling på, og om jeg må si det selv ble det et ganske stilig bilde. Vinklet det slik at grabben ble mye større en huset.


Tenkte jeg kunne minne om bildesiden min på facebook, dere kan skjekke den ut HER! Da blir jeg kjempe glad. ♥  Blogges da dere.

Ja, til sist. JEG HAR DA TATT LAPPEN !!! ♥ lykkerus

AU.ICA 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar